Sunday, August 13, 2017

十年,你还好吗?

ahh, 13 aug 2017. 

today marks the 10yrs of my working life. 

yeah, 13 aug 2007 was a monday. and that was also the official joined date, though that day was at orientation instead of being in office. haha. 

一晃就十年。

也是最prime的十年。

from toa payoh to cecil street and now to raffles place.

也算是越走越upclass吧 (遇到的人当然也越来越复杂...)

十年promote两次.

换成以前的我,会觉得自己很神气。但现在的我,觉得自己还是慢了人家一大节。

but well, 人比人气死人,要学会知足。现在的我,也算不错了啦至少比我当初预计的快。

其实要怪就只能怪一开始就错了。

but then again, 当初找上门的都是一些sales的job. 如果不是当初的那个部门肯收我,给我打开了门, 我也不知道现在会是在做什么。


but then again, if i had really started off with sales, perhaps, i might be much higher rank than where i am now. 

haha. 

well. 人生无take 2. 也只能往前看, 希望未来会更好。

a decade in the same old company. i guess it really runs in the blood. dad, sis, bro, me and even hubb.... all are the 'loyal' employees.. pa si bo cao (打死不走).. LOL

from fresh grad, to wed, to birth of 1st child, and birth of 2nd child. 一切都在这间公司发生。说没有感情,绝对是假的。有一天如果真的要离开,一定会舍不得。正正也许也是因为太熟悉了, 所以不敢擅自离开。。

一開始是初生之犢, bubbly, innocent, positive, energetic, anyohow shoot off the mouth.. 

now.. 人生经验多一点了,遇过的人也多了, 知道少说少做才是妙。

未来的十年,不知道会是怎样。i got a gut feel.... very likely i will still be in the same company!!! hahahha

ok, 展望.

很快又要回到工作岗位了。

一定会更好。

加油!! 

No comments:

Powered By Blogger